Şaşmaz

Harita
İletişim Detayları  Telefon:0533 362 67 57
 Telefon:0312 482 20 06
 Email:olpakademi@gmail.com

Salon Hakkında

Türkiye’nin 4-12 yaş aralığına hitap eden en büyük ve en kapsamlı cimnastik salonu Olimpik Akademi Cimnastik Spor Kulübü’ne hoşgeldiniz! Salonlarımız ve malzemelerimiz tamamen ilgili yaş gruplarının ihtiyaçlarını kapsayacak biçimde dizayn edilmiştir. Öncelikli hedefimiz ise çocukların temel motorik becerilerini geliştirmek ve hoş vakit geçirmelerini sağlamaktır.

SALONLARIMIZA ve ÇALIŞMA SİSTEMİMİZE DAİR

Olimpik Akademi, şu an aktif olarak Ankara ilinde Etlik (merkez şube, 700 m2), Mamak (1350 m2) ve Balgat (1400 m2) şubelerinde faaliyet göstermektedir. Salonlarımızda, 4-12 yaş aralığındaki çocukların cimnastik eğitimi konusunda ihtiyaç duyacağı her çeşit malzeme yer almaktadır. Çocuklar, işinde uzman antrenörler tarafından, güvenli ve samimi bir ortamda yetiştirilmektedir.

Seanslarımız, haftaiçi günleri –pazartesi hariç- saat 19:00-20:30, haftasonu günleri ise 10:00-19:30 saatleri arasındadır. Her antrenman 90 dakikadır (sadece çok küçük yaş gruplarında çocuklar çabuk yorulduğundan 75 dakika civarı sürmektedir). Kayıt yaptıran her bir öğrenci, haftanın iki günü birer seans antrenman yapma hakkına sahiptir. Yeni başlayan çocuklarda, konsantrasyon ve dayanıklılık süresi 1 saati pek geçmemekte, ancak antrenmanlara düzenli devam edildiği takdirde bu limit tüm antrenman süresini kapsayacak düzeye erişmektedir.

Sabah 10:00-11:30 seansı 3-6 yaş aralığındadır. Öğrenci adaylarımız, genellikle bu seansta deneme antrenmanına tabi tutulur. Deneme antrenmanında, çocukların grupla çalışmaya yönelik uyum sürecinde, fiziksel yapısına ve algılamasına bakılarak verimli bir sonuç alınıp alınamayacağına dair fikir edinilir ve ilgili antrenör tarafından çocuğun performans verileri “deneme antrenmanı değerlendirme formu”na kaydedilerek, seans sonrasında velilerle birlikte detaylı olarak değerlendirilir. Buna göre adayımıza bir yol haritası çizilir, velilerimiz bu bilgilerin ışığında arzu ederlerse kesin kayıt yaptırabilirler.

DENEME ANTRENMANI SONRASINDA ÖĞRENCİLER NASIL YÖNLENDİRİLİR?

Deneme antrenmanları sonrasında, kesin kayıt yaptıran öğrencilerimiz, yeteneklerine ve fiziksel durumlarına göre ayrılarak, haftaiçi 19:00 veya haftasonu 10:00, 12:00, 14:00, 16:00 ve 18:00 seanslarımızdan birinde faaliyet gösteren uygun gruplara yönlendirilirler. Çalışmalarda kız ve erkek öğrenciler ayrı gruplarda çalışırlar. Grup kontenjanları maksimum 10 öğrencidir.

9 yaş ve üzeri, kilo problemi bulunan bazı öğrencilerimize, kilo verme amaçlı yoğun aktiviteye dayalı antrenman grupları da düzenlenmektedir. Bu antrenmanlar sonucunda çocuklarda önemli ölçüde başarı gözlemlenmiştir.

ANTRENMANLARDA ÖĞRENCİLERİN KAZANIMLARI NELER OLACAKTIR?

Basit bir istatistikle konuşmak gerekirse, öğrencilerimizin büyük çoğunluğunu küçük yaş grupları (3-6) yaş oluşturmaktadır. Bu çocuklarımızın başlangıç olarak koşma, düşme ve kalkma, yuvarlanma, denge sağlama ve diğer temel motorik beceriler konusunda eğitimleri tamamlanır. Bunların ardından çeviklikleri, güçleri ve hareketlere ilişkin bilgi seviyeleri ilerledikçe daha üst düzey çalışmalara yönlendirilmeye başlarlar. Gerekli sabır gösterildiğinde, bilimsel otoritelerin de öngördüğü gibi, esneklik haftadan haftaya, kuvvet aydan aya ve dayanıklılık da yıldan yıla ciddi ölçüde gelişecektir.

Çaışma süreci içerisinde öğrenciler antrenöründen komut almayı, salonu ve aletlerin kullanılışını, çalışma sistemine ve kurallara uymayı, disipline olmayı, grup içerisinde sırasını korumayı, sorumluluk almayı, paylaşmayı, arkadaşlarına saygı duymayı ve sosyalleşmeyi öğrenir. Zaman ilerledikçe çocuğun kuvvetinin ve esnekliğinin artmasının yanı sıra, fiziksel görünüş, postür, beslenme ve uyku düzeni, özgüven, “bedensel zeka” kullanımındaki değişimler veli tarafından açıkça farkedilebilecek düzeye erişir. Özellikle beslenme ve bir takım kötü alışkanlıklar (yemek yememe, yemek seçme, tırnak yeme, diş fırçalamama, bedensel temizliğe önem göstermeme, sosyal problemler vb.) konusunda, antrenörler tarafından öğrencilere telkinler verilerek günlük hayattaki davranışlarda da düzenleme sağlanır.

Herşeyden önemlisi, bir çocuğun küçük yaşlardan itibaren belli bir dönem spor bilgisi ve sporcu disiplini alması bile, ona ilerideki yaşantısının her noktasında bir avantaj olarak geri dönecektir. Bunun temellerinin atılması adına, velilerimizin düzenli ve disiplinli bir şekilde derslere devam etmeleri ve bu konuda gösterdikleri gayretler takdire şayandır.

ÖZEL BİR GRUP: 3,5-4 YAŞ

Olimpik Akademi olarak, 3,5-4 yaş aralığındaki miniklerimizin gelişimlerini de takip altına almış bulunmaktayız. Bu yaş grupları oldukça özeldir, çünkü temel motorik beceriler (düşme, kalkma, yuvarlanma, zıplama, dengede kalma vb.) yeni kazanılmaya başlamıştır. Bu nedenle, küçük yaş gruplarına klasik cimnastik antrenmanlarındaki çalışma sistemi doğrudan uygulanabilir değildir. Dolayısıyla, miniklere temel motorik becerilerini geliştirmeye yönelik “survivor parkour” ve eğitici oyun bazlı bir eğitim vermek öncelikli hedefimiz olmaktadır. İlgili program, ekibimizin yönlendirmesiyle birlikte veli gözetiminde gerçekleşir. Çalışma süresiyle orantılı olarak çeviklik ve güç bakımından yeterince ilerleme kaydedildiğinde, öğrenciler klasik antrenmanlara (yetenekleri dahilinde) yönlendirilmeye başlanabilir. Öğrencinin bu adaptasyon süreci içerisindeki diğer bir kazanımı da, salon içerisinde kendisine talimat veren antrenörlerle ve yaşıtlarıyla bulunduğu süre boyunca sosyal anlamda da gelişmeye başlamasıdır. Böylelikle ilerideki muhtemel grup çalışmaları için gereken “sporcu disiplini”nin de temeli verilmeye başlanmış olur.

Bu kategoriye dahil miniklerimiz, salonumuzda bulundukları süreyi her ne kadar oyun havasında geçiriyor olsalar dahi, çabuk sıkılıp yorulmaktadırlar. Ortamın son derece renkli, çeşitli, çocukların ilgisini cezbedecek cinsten ve enerjik olması, dikkatlerinin tek bir noktaya odaklanmamasına neden olur. Bu durumun yaşandığı adaptasyon sürecini öğrenciyi sıkmadan atlatabilmenin tek yolu, ebeveynin de çocuğu hakkındaki kişiliksel kestirimlerine bakılarak, uygun sıklıklarda günübirlik antrenman metodu uygulanmasıdır. Böylece, miniğin hem antrenmanı özlemesini sağlayarak hem de onu sıkmayacak aralıklarla bunu yaparak, günübirlik antrenman zamanları kararlaştırılır ve denge kurulmaya çalışılır. Öğrencinin ortam içerisindeki hal ve hareketleri, aktivitede aile bireylerine duyduğu ihtiyaç derecesi, ailesi dışında kalan kişilere tepkisi ve hareket etmeye gösterdiği yatkınlık gibi unsurlar, hep veli ve antrenörün gözetimi altında bulundurulur. Uyum kaydedilebilmiş ise, haftada tek seans metodu uygulanmasına geçilir.

ÜCRETLERİMİZ ve KAYIT KABULÜ HAKKINDA BİLGİLENDİRME 

5 yaş ve üzeri öğrenciler için deneme (tek sefere mahsus olmak üzere) ve 3,5-4 yaş aralığı için günübirlik antrenman ücreti için bize ulaşınız. Nadiren, 5 yaş ve üzeri için (yönetimle görüşme yapılmak suretiyle) haftada tek seans öğrenci alımı da olabilmektedir.

Aidatın ödenmesi, 4 haftayı doldurup, sonraki haftayı müteakiben gerçekleştirilir. Velilerimizin kayıt bürosuyla devamlı iletişim halinde olarak, ödemelerini takip ederek geciktirmemelerini ve özel halleri tarafımıza bildirmelerini önemle rica ederiz.

Öğrencinin durumundan kaynaklı ders kaçırılması halinde telafi antrenmanı kesinlikle yapılmamaktadır (özel durumlarda ve uzun süreli ara vermeler durumunda yönetim önceden bilgilendirildiği takdirde duruma karşılıklı iyi niyet çerçevesinde çözüm üretilebilmektedir). Ayrıca, yönetimle görüşülmeden öğrencinin değişik antrenman saatlerine keyfi olarak katılım göstermesi mümkün değildir. Bu konuda hassasiyet gösterilmesi gerekmektedir. Bununla birlikte, özel günler ve resmi tatiller halinde, Kulübümüz yönetiminden kaynaklı ders iptalleri telafi edilecektir. Bu tür dönemlere ilişkin duyuruların salonlarımızda yer alan panolardan veya sekreteryadan bilgi alınarak düzenli olarak takip edilmesini tavsiye ederiz.

Kesin kayıt yaptırıldığında tek sefere mahsus olarak forma-çanta ücreti alınır. Ayrıca, öğrencinin kaydının doğru biçimde tutulabilmesi ve muhtemel karışıklıkların önüne geçmek adına bir adet vesikalık fotoğraf ve çocuğun çalışmalarda hayatını tehlikeye sokacak  ciddi bir sağlık engeli bulunmadığına dair sağlık raporu istenir. Bunun yanında, antrenöre de böyle durumların varlığı halinde bizzat veli tarafından sözlü olarak bilgilendirme yapılması zorunludur. Aksi takdirde (taahhütname uyarınca) sorumluluk tamamen veliye aittir.

SAYIN VELİLERİMİZİN ANTRENMAN ÖNCESİ-SONRASI ve SALONDA BULUNDUKLARI SÜRE İÇERİSİNDE DİKKAT ETMELERİ GEREKEN HUSUSLAR

  • Antrenman başlamadan bir saat öncesinde öğrenci yemeğini yemiş olmalıdır.
  • Antrenman çantasını çocuğun kendisinin hazırlaması, sorumluluk kazanımı açısından önemlidir.
  • Spor çantasında yedek çamaşırlar bulundurulmalıdır, sporcu sağlığının korunması önem arzettiğinden, antrenman sonrası çamaşırlr mutlaka değiştirilmelidir.
  • Antrenman çantalarında mutlaka yeterli miktarda su bulundurulmalıdır.
  • Salon içerisinde çocukların üzerini değiştimek hoş bir manzara yaratmadığından, soyunma kabinleri ve soyunma odaları kullanılmalıdır.
  • Çocuklar antrenman saati başlamadan önce salon içerisine bırakılmamalıdır. Bu nedenle antrenman saatleri dışında kalan zamanlarda gerçekleşebilecek kazalarda sorumluluk taahhütname gereği tamamen veliye aittir.
  • Çocuğun adaptasyon sürecinin sağlıklı ilerleyebilmesi için antrenman esnasında öğrenciye müdahalede bulunulmamalı veya antrenörle görüşülmeye çalışılmamalı, çocukla olabildiğince göz temasından kaçınılmalıdır.
  • Antrenman aralarındaki molalarda, çocuğa su ile sıvı takviyesi dışında yiyecek veya içecek verilmemelidir.
  • Salonumuzdaki lavaboların temiz kullanımına ve çocukların ihtiyaçlarını giderdikten sonraki hijyenlerine özen gösterilmelidir.
  • Antrenman saatlerine ve düzenli katılıma riayet edilmelidir. Aksi takdirde hedeflenen sonuçlara ulaşılması çok güçtür.
  • Belirli periyotlarla ilgili antrenörle görüşülmeye ve durum hakkında bilgi almaya özen gösterilmelidir, verilen tavsiyeler göz önünde bulundurulmalıdır.
  • Çocuklar aileleri tarafından başka çocuklarla kıyaslanmamalıdır. Unutulmamalıdır ki, her çocuk özeldir ve gelişim evresi farklıdır.
  • Öğrencinin çalıştığı grupla ilgili bir sıkıntı yaşandığında doğrudan antrenörle veya salon yönetimiyle görüşülmesi etkin ve hızlı çözüm üretmek açısından önemlidir.
  • Salon içerisinde küçük çocuklarla dolaşmak veya onları tek başlarına bırakmak kesinlikle yasaktır.
  • Antrenman bölgesinde yiyecek veya içecek (su haricinde) tüketimi kesinlikle yasaktır.

LÜTFEN UNUTMAYINIZ!

Cimnastik, sabırla çok uzun süreli, kapsamlı ve sıkı çalışma gerektiren zor bir disiplindir. Beyin-kas koordinasyonunun oturtularak tek bir hareketin bile düşünmeden yapılabilecek motor beceri haline gelmesi için, vücut tarafından yaklaşık 3000-5000 defa tekrar edilmesi gerekir. Ancak bu halde beynin öğrenmeyi gerçek anlamda tamamladığı bilimsel çalışmalarla da kanıtlanmıştır. Buna istinaden, gerçek anlamda bir gelişim isteniyorsa derslere en düzenli şekilde katılım önemlidir ve 1.5-2 yıl kadar disiplinli bir çalışma yapılırsa ancak sonuca ulaşılır. Örneğin, cimnastikte “tepeden tırnağa vücut sıkılığı” temel ilkedir. Biz yetişkinler için çok basit görünen “ayak parmak ucu sıkma” hareketini bile küçük yaştaki çocuğa doğru biçimde kazandırmak en az 2.5 seneyi almaktadır; beynin bir hareketi hatasız bir şekilde motor öğrenme haline getirerek temiz biçimde yapabilmesi için uzun zaman ve çok sayıda tekrar gerekir.

Salonumuzda en çok karşı karşıya kalınan manzaralardan biri, bazı velilerimiz tarafından dile getirilen “aylar boyu neden sürekli aynı hareketlerin çalıştırıldığı” konusudur; hatta bu düşünce nedeniyle çocuklarının kayıtlarını sildiren velilerimizin sayısı hiç de az değildir. Gerçekte atladıkları nokta ise dışarıdan durağan(!) gibi görünen aktivitenin aslında yukarıda bahsedilen sürece hizmet ettiğidir.

Çalışma sürecinde, velilerimizin emeklerinin karşılığını almak için sabır göstermeleri ve çocuklarına psikolojik baskı uygulamamaları gerekmektedir. Elbette ki her ailenin çocuklarından beklentisi vardır ve bu çıta yüksektir. Ancak unutulmamalıdır ki, her çocuğun öğrenme süreci, süresi ve kapasitesi farklıdır. Çocuklarımıza olan güvenimizi farkında olmadan kişisel hırsa çevirmek, onların aktivitelerinden soğumalarına, kendilerine olan güvenlerinin sarsılmasına ve ebeveyn-çocuk ilişkilerinin olumsuz etkilenmesine yol açabilmektedir. Sonuç olarak, spor yapılarak ulaşılmak istenen hedefin tamamen dışında bir sonuçla karşılaşılabilir. Velilerimizin bu konuda hassas olmaları gerektiğini bir kere daha hatırlatmak isteriz.

Bu dokümanda sunduğumuz önerilerin ve parmak bastığımız noktaların, siz değerli velilerimize ve öğrencilerimize faydalı olacağını ümit ediyoruz.

Sağlık ve sporla kalmanız dileğiyle,