cimnastiğe kaç yasında başlamalımı

Hangi spora kaç yaşında başlanmalı?
Sporun çocuklara yararı nedir?
 

- Hem bedensel sağlık ve fiziksel gelişme yönünden hem de iyi bir kişilik gelişimi ve ruh sağlığı bakımından yararlı. Çocuk spor yoluyla çevresini tanır  , iletişim kurar, kendine güveni artar. Psikolojik açıdan da kendini kontrol etmeyi, bir konuda konsantre olabilmeyi, iradesini kullanabilmeyi, başarıya güdülenebilmeyi öğrenir. Araştırmalar, spor yapan gençlerin spor yapmayanlara oranla daha iyi beslendiklerini, şiddete daha az başvurduklarını ve insan ilişkilerinde daha başarılı olduklarını gösteriyor.

Sağlıklı büyümeye etkisi var mı?

- Sağlıklı büyüyebilmesi için spor yapması gerekiyor. Büyümenin hızlı olduğu dönemlerde çocuğun bedeni çok değişken. Genç yaşlardaki fiziksel bozuklukları önlemede ve geciktirmede spor önemli bir rol oynar. Yine spor yapmayan, dengesiz beslenen çocukların sağlıklı bir gelişim süreci geçirmeleri zor.

Spora erken başlamanın avantajları nedir?

- Araştırmara göre, okul çağındaki çocuklara düzenli spor yapma alışkanlığı kazandırıldığı taktirde bu ileriki yıllarda da sürüyor. İleriki yaşlarda düzenli spor yaşma alışkanlığı kazanmak zor. Bu nedenle sağlıklı olmanın en önemli koşullarından biri de spor. Yine özellikle küçük yaşlarda yapılan spor büyük önem taşıyor. Bu sayede kişinin potansiyelinin en üst noktasına erişmesi mümkün. Unutulmaması gereken spordan en yüksek verimi elde edebilmek için düzenli spor yapma gerektiği.

Hangi yaşta çocuklar spora başlatılmalı?

- Çocuğun spora ve düzenli egzersizlere özellikle cimnastik ve yüzme gibi sporlara en erken başlama yaşı 4 civarı . Bu yaştaki çocukların hareket etme isteğinin güçlü olması nedeniyle davranışlarında belirsizlikler bulunur ve atak davranışları zaman zaman sorunlara yol açabilir. Her yaşa göre yapılması ya da yapılmaması gereken şeyler var. Çocuklara sevdikleri sporu yapmalarına izin verilmeli. Aile kendi istediği sporlar dalları için diretmemeli. İlla şampiyonlar yaratmak şart değil.
  Spor alışkanlığı kazandırmak da önemli bir kazanım. Spordan iyi verim almak için bireysel çalışmalardan önce grup çalışmaları tercih edilmeli. Özellikle okul öncesi yaşlarda çocuğun doğal hareketlerine paralel, spora yönelik hareketlerin geliştirilmesine ve pekiştirilmesine dikkat edilmeli.
   İlköğretim çağında önceden kazanılmış motor becerileri temel alınarak atletizm, oyun, jimnastik, yüzme ve kayma sporlarının temel hareket formları geliştirilmeli. 9-11 yaş grubunda, spor dalına özgü temel teknik becerilerin kazandırılması ön plana çıkar.

Spor yapan çocukların beslenmesi farklı mı olmalı?

- Hayır. Sağlıklı ve dengeli beslenmeleri yeterli.

Hangi yaşta, hangi aktivite

Uzmanların yaşa göre aktivite ve spor önerileri şöyle:

Bebeklik (0-2 yaş): Serbest oyun

Erken çocukluk (3-5 yaş): Yürüme,koşma , yüzme, fırlatma, yakalama

Çocukluk (6-9 yaş): Yüzme, koşma , jimnastik, giriş düzeyinde futbol,basketbol .  Güreş gibi kompleks beceri sporları yapmaları ise zor.

Geç çocukluk (10-12 yaş): Giriş düzeyinde futbol,basketbol ,güreş ve diğer temas sporları

Tepeden, beyine her işe yarıyor

    Vücudun kontrolü ve fiziksel yeteneklerin gelişiminde, Hareket kabiliyetini anlama ve değerlendirmede, Aktif yaşam stili kazandırmada, Entelektüel gelişime katkı sağlamada,

Kendine güveni geliştirmede, Yaratıcılığı geliştirmede, Obeziteyi önlemede, Bağışıklık sistemini güçlendirmede olumlu etkisi var.

     Takım sporları, yaşamın bir benzeri. Birlikte çalışmak, üretmek, rekabet, kazanma, kaybetme, kurallarıyla yaşama gibi beceriler kazandırıyor.

Spor, çocukların fiziksel ve ruhsal gelişimini destekleyen çok önemli bir araç. Ayrıca özgüvenlerinin artmasını ve yeni arkadaş çevresi edinmelerini de sağlıyor. Peki ama çocuklar hangi spora kaç yaşında başlamalı
Acıbadem Fulya Hastanesi Sporcu Sağlığı Merkezi’nden fizik tedavi uzmanı ve spor hekimi Doç. Dr. Tolga Aydoğ, “Çocuğun sadece spordan keyif alması ve bunu zevk için yapması amaçlanıyorsa, uygun yaşta, sağlığını tehdit etmeyecek bir dal öneriliyor bu  seçimde çocuğun merakları ve fiziki  koşulları büyük rol oynuyor” diyor.

Gelişimi destekliyorModern yaşam koşullarının bir getirisi olarak yeni nesiller çok fazla hareket etmeden yaşıyor. Hareketsiz yaşama bağlı olarak da kilo artışının neden olduğu hastalıklar her

geçen gün artıyor. Bu nedenle ailelerin çocuklarına çok küçük yaşlarda spor alışkanlığı kazandırması, sadece spor müsabakalarını seyreden değil, bizzat oynayan nesiller yetiştirmeleri

gerekiyor.

       En uygunu, en sevdiği olmalı Çocuğa uygun spor seçiminde   en önemli nokta, ilgi duyduğu ve   eğlendiği alanın seçilmesinden geçiyor. Seçilen alan doğruysa, ilk etapta, hangi sporu

yaptığının önemi olmuyor. Çünkü çoğu sporda temel hareketler birbirine çok benziyor. Çocuklar keyif aldıkları sporu yaptıktan sonra zaman içerisinde istedikleri başka bir spor  dalına   rahatça
yönlenebiliyor.

   Çocuğun profesyonel sporcu olması hedefleniyorsa, öncelikle bu yolun çok zor ve çetin olduğunu kabul etmek gerekiyor. Bu gibi beklentiler iyi yönetildiği zaman çocuk rahatça

yönlendirilebiliyor. Kötü yönetilmesiyse spordan soğumasına ve uzaklaşmasına neden olabiliyor. Eğer amaç çocuğun profesyonel sporculuğa yönlenmesini sağlamak değilse, her yaşta is

tediği spora başlayabilir. Ancak burada önemli olan ona uygun bir program çizilmesi ve özel   antrenmanlara erken dönemde değil, ilerleyen dönemde başlanması. Yaşın da  mutlaka göz

önüne  alınması gerekiyor.

2-3 yaş: Koşma, yakalama ve zıplama gibi temel hareketleri yapabiliyorlar. Dolayısıyla bunları içeren bahçede koşma, yürüme, dans etme, suda gözetim altında oynama ve   deneyimli kişiler

eşliğinde   Cimnastik eğitimi olabilir.

4-6 yaş:
Dans, yüzme,
Cimnastik,  ip atlama ve üç tekerlekli bisiklete  binmek gibi sporlar ideal. 

7-10 yaş:
Cimnastik, yüzme, futbol, basketbol, voleybol, hentbol, bisiklet, tenis ve yüzme gibi sporlarla ilgili temel eğitime yönlendirebilirsiniz.

10 yaş sonrası:
Önceki yaşlarda başladıkları sporları daha organize olarak yapmaya devam ederken, atletizm, güreş ve küreğe başlayabilirler. Birkaç yıl sonraysa güç gerektiren boks,  

tekvando
ve karateye geçebilirler.

Kronik hastalığa kontrol şart

Çocuğun kronik bir hastalığı yoksa ve spora başlamadan en fazla altı ay öncesinde hekim kontrolünden geçmişse özel bir muayene gerekmiyor. Kronik veya akut bir hastalık varsa, spora

başlamadan önce mutlaka ilgili hekim tarafından gözden geçirilmeli.  Yapılacak muayenede rutin şekilde kan tahlili, EKG ve  akciğer filmi istemek yerine hekimin saptadığı muayene

bulgularına göre tetkik yaptırmak çok daha doğru.

Kemik, eklem ve   tendonlara dikkat  Düzenli yapılan spor,   sağlık açısından büyük fayda sağlıyor. Ancak egzersizler, kas-iskelet  sisteminde stres oluşturabiliyor. Bu strese karşı kalp, akciğer,
damarlar ve kas-iskelet sistemi, dayanma kapasitesini artırıyor. Ancak stres, adaptasyon yetisinde bir şekilde sorun çıkmasına  ya da normalde sorun yaratmayacak  bir fizyolojik sorunun

belirgin hale  gelmesine de neden olabiliyor.   Dolayısıyla düzenli spor yapan her  sporcunun, yaşı ne olursa olsun   mutlaka yılda bir kez hekim   kontrolünden geçmesi gerekiyor.

 

ANKET
Web sitemizi beğendiniz mi?
Evet - (1123)
Pdd
Hayır - (214)
Pdd
Türkiye Cimnastik Federasyonu Federation Internationale de Gymnastique European Union of Gymnastics
Copyright 2012 | Olimpik Akademi Cimnastik Kulübü | Her hakkı saklıdır.
Facebook
Bugün Tekil : 1439 Bugün Çoğul : 1493 Toplam Tekil : 1406447 Toplam Çoğul : 1450390 IP Adresiniz : 54.166.101.170
Web Tasarım : Turna Tasarım ®
www.turnatasarim.com